Tweede dag - Reisverslag uit Fredriksberg, Zweden van melissatolen1998 - WaarBenJij.nu Tweede dag - Reisverslag uit Fredriksberg, Zweden van melissatolen1998 - WaarBenJij.nu

Tweede dag

20 Juli 2017 | Zweden, Fredriksberg

Eerst om 700 opgestaan en gedouched. Toen naar het dek. Een kopje thee gedronken.

We hebben op het dek gestaan totdat de boot aan meerde .

Om 9.15 kwam het sein dat we naar beneden mochten naar de auto's.
Het was echt super druk om naar beneden te gaan. Dus om 945 eindelijk in de auto.

Eerst door de douane.
Wat verschrikkelijk was dat. We hadden een gekke auto voor ons die dacht laat ik lekker iedereen voor gaan en dan ga ik wel.

Wat kan de douane toch makkelijk zijn. Een man vraagt in het Zweeds aan ons waarschijnlijk :" heeft u nog iets aan te geven? Papa zegt :" no" zonder dat hij er iets van begrijpt en we kunnen zo de openbare weg oprijden.

Eerst even 17 minuten rijden naar de Ikea.
Daar is het weer heel anders. We moesten eerst betalen ?? en daarna mocht je bij een lopend buffet van alles pakken.

Er was is. Worstjes, balletjes (vieze) ei, broodjes, yoghurt, spek , broodjes enz.
Weer heel lang rijden .
Bij het eerste tankstation dat we tegen kwamen.
Wat drinken. Blijkt er bijna helemaal geen drinken in Zweden te zijn zonder koolzuur behalve vitamine water. !!!!!

We hebben gelijk maar het Zweedse boekje gepakt en zijn gaan opzoeken hoe je dat moet zeggen.

Na nog een lange autorit en na vooral heel veel geslapen te hebben. Hadden Chantal en mama trek in een frappe van de Mac.

Dit kwam doordat er heel veel burger kings zijn in Zweden.

Dus wij onderweg naar de eerste Mac. Straatje links, straatje rechts, een tomtom die erg ge